01 februar 2011

Sjove lopperier

Kender du det. Du skal noget, som du helt slet ikke har lyst til. Og det kommer til at tage en stor del af din dyrebare week-end. Sådan havde jeg det den forgange week-end - og så viste det sig, at det blev en meget bedre oplevelse, end jeg regnede med. Du har sikkert prøvet det samme ?

Vi skulle holde loppemarked - en hel skoleklasse med forældre - og alle ved, hvordan det kan blive. Møder alle op, når de har vagt ? Kommer de med loppeeffekterne som aftalt ? Jeg havde ovenikøbet den fantastiske opgave at være med til at sortere og prisfastsætte 8Bs fædres gamle joggingbukser, legetøj i kassevis, kopper, tallerkner ....... Vi var ved at drukne i ting og sager. Men det lykkedes - klassen tjente 5.500 kr. (når stadepladsen var betalt) til deres tur til Berlin - penge som de selv har været med til at tjene.Vi solgte ikke alt, men det endte det med. En anden handlende købte alle resterende varer for 500 kr., så vi tjente flere penge og slap for en tur på genbrugspladsen ! Børnene lærte lidt om genbrugstanken i de dage - nogle har endda fået nye sko eller en ny bluse undervejs.

Det gode ved vores loppemarked var, at det foregik under organiserede forhold. Der kom mange kunder til Frederiksborghallen i Hillerød, og vi skulle intet gøre for at tiltrække dem. Herhjemme blev vi inspireret, så vi er begyndt at rydde op i tøj og gamle bøger. Her bliver helt pænt, og måske har vi selv en stand næste gang ?

Og så fik vi lidt nyt til hjemmet, for der var jo mange handlende den dag.


Uglen er en lampe fra 50érne. Øjnene lyser, når man tænder den.



Sødt udtryk, ikke ?
For at bliver lidt i dyreriget købte jeg også et gevir, måske kommer der et billede på et andet tidspunkt.

5 kommentarer:

  1. ...arhj, et gevir, Helle, heldige kartoffel. Den ugle er altså også skøn!

    SvarSlet
  2. Jeg vil gerne se dit gevir !
    Jeg må virkelig øve mig i at gå på loppe marked- synes alle I andre finder så mange fine sager :-)

    SvarSlet
  3. Det er altid hyggeligt med lidt jagtstemning ved brændeovnen. Jeg går heller ikke så meget på loppemarked, som jeg gjorde engang. Der er loppemarked i KB Hallen 12. og 13. februar.

    SvarSlet
  4. hej helle,

    jeg fandt jeres bod og købte bøger af dem.
    god tur til berlin. jeg foreslog ungerne, at de skulle tage en guidet tur på cykel rundt i berlin - det skulle være super ;)

    skøn ugle - den havde jeg også købt, hvis jeg havde set den !

    SvarSlet
  5. Hej Rikke,tak for din støtte til 8.b. God idé med cykelturen, jeg vil spørge Ludvig, om de har snakket om det i klassen.

    SvarSlet