12 februar 2011

køkkentravlhed

Vi har haft gang i køkkenet. Både med at forberede søndagens brunch og idags aftensmad. Aftensmaden blev sent, for vi var helt ærligt ikke særlig sultne, efter at have spist burger idag. Men forårsrullerne blev gode. Jeg kunne ikke helt huske, hvor jeg fandt opskriften sidst, og forberedte det derfor lidt intuitivt.

Jeg - nej Bertram og jeg - skar kyllingefilet i tynde strimler, som vi stegte først  i neutral olie med frisk ingefær og rød chili skåret i bittesmå tern med lidt salt. Derefter svitsede vi gulerod og forårsløg, som vi også havde skåret i meget små tern, og til sidst tilsatte vi bønnespirer.

Så delte vi et stykke filodej i 4 dele. Tog hvert stykke og lagde fyld på midten. Derefter foldede vi de 2 øverste kanter ind, så sidekanterne, og så rullede vi. Derefter stegte vi dem enkeltvis i wokken i rigeligt sesamolie, sørgede for at vende dem, så alle sider blev brune.

Vi fyldte - nej, det gjorde jeg, for der kom Min Søsters Børn i Sneen - stærk chilisauce, sød chilisauce og  soyasauce i små skåle, og wups, så var der mad ...... som jeg servede foran fjernsynet.

fyld




En lidt rystet forårsrulle med soya og chilisauce.

2 kommentarer:

  1. Det ser godt ret lækkert ud !
    Og din gule hue er skøn :-)

    SvarSlet
  2. Det lyder lækkert - ikke mindst når der er incl. Min søsters børn i sneen. Min søsters børn er de bedste!

    SvarSlet